20080621

谎.因果


近呢几嗰月, 领略咗好多做人嘅嘢. 对于人地讲嘅道理, 或者分析, 都比较容易明白個中真理.

特别係一位大师讲嘅嘢… 好有意思…觉得自己好似有啲开窍.

“咩人, 咩嘢, 都会欺骗我地, 唯有因果唔会鈪我地…”

人总会讲大话. 指嘅大话, 并非吹牛, 而係广东话入面, 指谎言或诈骗嘅意思. 粗浊啲叫做 – 老点. 人往往因为自私, 贪婪等‘原因’, 不顾后果咁.. 老点. 当讲咗一嗰大话, 啲接二连三嘅‘续集’就会接踵而来, 呢啲就被称为圆谎.

讲大话, 係罪孽…

咁, 人又何解要圆谎叻? 因为恐惧.

当我地讲咗一嗰大话, 就会跟住再讲多啲去隐瞒, 唯求真相无被揭穿. 可惜, 讲越多嘅大话, 罪孽就越深, 换返嚟嘅, 就係痛苦 – 例如良心责备, 内疚, 等等. 不过, 一般人未必对呢种痛苦产生恐惧, 而佢地通常惊嘅都係一样嘢 – 面子.

请问, 面子, 咁重要咩? 又值得几银叻? 如果大话俾人揭穿咗, 你嘅尊严又何在叻? 仲值得别人尊敬咩?

今日, 我地嘅一嗰大话, 令到他人受苦, 受伤, 受折磨; 他日, 人地鈪返我地, 我地就怨天怨地.
今日, 我地讲大话利用人地, 遮掩事实, 令到他人受苦, 受伤, 受折磨; 他日, 别人鈪返我地, 我地就大骂无天理.

当你今日埋怨人地对你不义, 有无念过, 乘几何时, 你又点对过人叻?

种咩因, 得咩果. 嗰天好公平…

试念下, 如果呢嗰世界, 动物同人类调转角色, 啲动物为咗享受口福, 就随意宰杀人类嚟作为桌上佳肴 – 譬如话, 攞你只脚嚟焖 “人脚醋”, 咁你又得唔得叻?

一切基于 因, 果…



沒有留言: